A MŰSOR: ismeretterjesztő és fogyasztóvédelmi magazin 

A MŰSOR CÉLJA:
Sorozatunk célja, hogy bemutassa a tej- és tejtermékfogyasztás előnyeit, ezzel is ösztönözve a nézőket, hogy étrendjükbe minél többször iktassák be ezt az egészséges alapanyagot. 

A tejhozamot tekintve Magyarország az elsők közt van az uniós tagállamok között, a felmérések szerint azonban a magyarok jóval kevesebb tejet és tejterméket fogyasztanak, mint az EU-s átlag, és a mostani tejfogyasztás a 25-30 évvel ezelőtti hazai fogyasztási adatot is jóval alulmúlja. Pedig a tej, illetve a tejtermékek megfelelő arányban tartalmaznak minden, az ember táplálkozása során szükséges zsírt, vitamint, ásványi anyagokat. Erre szeretnénk felhívni a figyelmet, különös tekintettel a fiatal korosztályra. Ezért magyar termelőket, tenyésztőket, cégeket mutatunk be, azt, hogyan készülnek az általuk előállított tejtermékek. A kulisszák mögé visszük el a nézőket.

Megmutatjuk például, hogy milyen higiéniás, élelmiszerbiztonsági vagy termékminőségi előírásoknak kell megfelelniük. Mindezzel a műsor segítséget kíván adni a nézőknek, hogyan válhatnak tudatos fogyasztókká, felhívva a figyelmet arra, hogy jobban járnak az egészséges, biztonságos és megbízható hazai termékkel, mint a sokszor nehezen nyomon követhető eredetű és minőségű külföldi áruval. Hasznos tippeket is adunk, mire ügyeljenek vásárláskor, mit figyeljenek a dobozokon. Műsorunkkal célunk az is, hogy tudatosítsuk a nézőkben, a hazai termék vásárlásával a hazai előállítókat – gazdákat, cégeket – is segítik. Különös tekintettel a koronavírus-járványra, amely miatt sokak vállalkozása vagy munkahelye is veszélybe került. 

Korábbi sorozataink, az üzletláncok működését, az egészségügyi  veszélyhelyzetben bevezetett intézkedéseiket bemutató Bolttúra, a mezőgazdasági termesztést és termékeket bemutató Agrártúra, valamint a MÁV-ot bemutató Vasúttúra idősávjában kiemelkedő nézettséget hoztak. Ebből, valamint a nézői visszajelzések alapján úgy gondoljuk, hogy hiánypótló műsorról van szó. A nézők igénylik, hogy belelássanak és ezáltal jobban értsék, hogyan működnek azok a szolgáltatások, amelyeket rendszeresen igénybe vesznek. Kíváncsiak a különböző cégek számukra titokzatosnak tűnő érdekességeire, különlegességeire.

Éppen ezért a műsorvezetők sem klasszikus interjúkat készítenek, hanem maguk is aktív résztvevői a történéseknek. Ahol lehet bekapcsolódnak a munkába vagy kipróbálják a szolgáltatásokat. Ezáltal segítik a nézőt a megértésben.

TERVEZETT ADÁSOK

1. adás – szarvasmarha telep és tejfeldolgozó
Bemutatunk egy szarvasmarhatelepet. Megmutatjuk, hogyan és milyen körülmények között tartják az állatokat, mivel etetik, hogyan fejik őket. Bemutatjuk azt is, hogy mi a különbség a nyers tej és a feldolgozott tej között, hogyan pasztőrözik, dobozolják a tejet. 

2. adás – kecsketej és kecskesajt
Bemutatunk egy kecskefarmot. Megmutatjuk, hogyan és milyen körülmények között tartják az állatokat, mivel etetik, hogyan fejik őket. Bemutatjuk, hogyan készül a kecsketejből sajt. Eloszlatjuk azokat a tévhiteket, amelyek a kecskesajthoz kapcsolódnak. 

3. adás – tejüzem (joghurt, kefir, vaj)
Bemutatunk egy tejfeldolgozó üzemet. Megmutatjuk, hogyan készül a joghurt, a tejföl, a kefir, a vaj, a túró. Beszélünk a laktózmentes termékekről.

4. adás – bivalytej és bivalysajt
Bemutatunk egy bivalytelepet. Megmutatjuk, hogyan és milyen körülmények között tartják a különleges állatokat, mivel etetik, hogyan fejik őket. Bemutatjuk, hogyan készül a bivalytejből sajt. Beszélünk arról, hogy a különlegesebb termékek is előérhetőek magyar forrásból.

KÉPI VILÁG:
Akciódús jelenetek, folyamatosan mozgásban lévő szereplők, gyors vágások. A helyszínek bemutatásakor – amennyiben lehetséges – drónnal készített felvételeket is használunk. A képernyőn szöveges információk is megjelennek, amelyek kiegészítik az elhangzottakat és plusz tájékoztatást adnak a nézőknek.

FORMÁTUM:

  • Epizódszám : 4
  • A műsor hossza: 24 perc
  • Pozicionálás: TV2 / STV2 
  • A megjelenés gyakorisága: heti 1 

INTERAKTIVITÁS:
Az adások teljes hosszában való megjelenítése online felületen. Műsorrészletek és plusz információk megjelenítése web2-es felületeken. Keresztpromók más TV2 – s műsorokban, cikkek megjelenése online és nyomtatott sajtóban.  

[ninja_form id=”1″]

Recommended Posts