A MŰSOR: ismeretterjesztő és fogyasztóvédelmi magazin 

A MŰSOR CÉLJA: 

Sorozatunk célja, hogy bemutassuk, mitől, kiktől és hogyan működik az alapvető áruellátás Magyarországon a koronavírus-járvány idején is. Egyre több szó esik az egészségügyben dolgozók áldozatos munkájáról, de egyelőre még kevesebb arról, hogy a bolti eladók, áruszállítók, raktárosok, csomagolók is erejüket megfeszítve tesznek meg mindent azért, hogy mindenki hozzájuthasson az alapvető fogyasztási cikkekhez, élelmiszerekhez.

Megmutatjuk, honnan és milyen körülmények között kerül be az áru a raktárakba, azokból hogyan kerül az áruházak polcaira. Milyen biztonsági és higiéniai előírásokat kell betartani például a szortírozásánál, a csomagolásnál, a pakolásnál, a szállításánál. Ugyanakkor megmutatjuk azt is, hogyan védekeznek a vírus ellen az eladók és a pénztárosok, akik ugyanúgy a “frontvonalban” vannak, mint az egészségügyi dolgozók, hiszen ők mindenkinél több emberrel találkoznak. Utána járunk annak is, mennyiben változott meg az áruházláncok működése a járvány miatt, milyen intézkedéseket hoztak a saját és a vásárlók érdekében. Például, hogyan változott a munkabeosztási rend, mennyiben térnek el a rendelések a korábbiaktól vagy éppen hogyan fertőtlenítik a bevásárló kocsikat.

A nézőket a civilek által ritkán, vagy egyáltalán nem látható helyekre kalauzoljuk el, megmutatva, mi garantálja azt, hogy a boltokban nyugodtan vásárolhassanak. A műsor lehetőséget nyújt arra is, hogy – edukációs jelleggel – hasznos tanácsokat adjunk a nézőknek ahhoz, ők mit tehetnek a biztonságosabb vásárlásért a jelenlegi helyzetben vagy például hogyan tárolják otthon az élelmiszereket. Mindezzel a műsor segítséget kíván adni a nézőknek, hogyan válhatnak tudatos fogyasztókká. 

Korábbi sorozataink, a mezőgazdasági termesztést és termékeket bemutató Agrártúra, valamint a MÁV-ot bemutató Vasúttúra idősávjában kiemelkedő nézettséget hoztak. Ebből, valamint a nézői visszajelzések alapján úgy gondoljuk, hogy hiánypótló műsorról van szó. A nézők igénylik, hogy belelássanak és ezáltal jobban értsék, hogyan működnek azok a szolgáltatások, amelyeket rendszeresen igénybe vesznek. Kíváncsiak a különböző szolgáltató cégek számukra titokzatosnak tűnő érdekességeire, különlegességeire.

TERVEZETT TÉMÁK:

1., Áruszállítás

  • bemutatjuk, hogyan zajlik az áruszállítás. Hogyan pakolnak fel egy-egy kamiont? Mire ügyelnek a szállításkor? Hogyan szervezik meg a folyamatos ellátást? Honnan jutnak áruhoz? Hogyan tárgyalnak a beszállítókkal? 

2., Raktározás

  • bemutatjuk, milyen munka zajlik a raktárakban, elosztó központokban. Hogyan csomagolják például a zöldségeket? Milyen plusz higiéniai szabályokat vezettek be? Hogyan követik nyomon, hogy az egyes üzletekben ne legyen hiány semmiből?

3., Árutöltés

  • megmutatjuk, hogyan telnek meg újra és újra az áruházak polcai. Mi történik, amikor megérkezik az áruszállító kamion egy-egy üzletbe és mennyi idő telik el, amíg ez áru a polcokra kerül?

4., Dolgozók

  • bemutatjuk, hogyan változott meg egy-egy bolti eladó, pénztáros munkanapja a koronavírus megjelenése óta. Hogyan védekeznek a vírus ellen? Honnan van türelmük a nagy vásárlói rohamok idején? Hogyan szűri ki a biztonsági őr, hogy ki múlt már el 65 éves?

5., Hasznos tippek – vásárláskor

  • megmutatjuk a nézőknek, mit tehetnek azért, hogy védjék a saját, illetve a többi boltban tartózkodó ember egészségét. Mit viseljenek, hogyan vásároljanak? Miért nincs szükség felhalmozásra? Miért hasznos a bevásárló lista?

6., Hasznos tippek – élelmiszerek tárolása

  • megmutatjuk a nézőknek, hogyan tárolják otthon az élelmiszereket, hogy elkerüljék a megbetegedéseket

7., Trendek

  • utána járunk, hogyan változtak a vásárlási szokások. Melyek most a legkapósabb termékek? Miért lett slágertermék a WC-papír? Mit visznek és mit nem az emberek? Sztorik arról, mivel voltak/vannak tele a bevásárlókocsik.

8., Takarítás

  • bemutatjuk, mi történik, ha bezár a bolt. Hogyan takarítanak, fertőtlenítenek? Hogyan takarítanak műszak alatt? 

9., Munkaerő-toborzás

  • utána járunk, van-e szükség utánpótlásra. Hova és milyen munkakörbe várnak jelenleg dolgozókat? 

10., Összefogás

  • hogyan segítik egymást a dolgozók, hogyan erősíti a közösséget a jelenlegi helyzet? A vásárlókkal beszélgetve milyen tapasztalatokat szűrnek le a bolti dolgozók, mennyivel lettek szolidárisabbak az emberek? Vásárolnak-e idősebbeknek, rászorulóknak? Milyen akciókkal segítik, támogatják a bolti dolgozókat?

11., Házhozszállítás

  • bemutatjuk, hogyan működik a házhozszállítás? Kiknek ajánlják? Mekkora a túlterheltség? 

KÉPI VILÁG:
Akciódús jelenetek, folyamatosan mozgásban lévő szereplők, gyors vágások. A helyszínek bemutatásakor drónnal készített felvételeket is használunk. A képernyőn szöveges információk is megjelennek, amelyek kiegészítik az elhangzottakat és plusz tájékoztatást adnak a nézőknek.

FORMÁTUM:

  • Epizódszám : 4
  • A műsor hossza: 24 perc
  • Pozicionálás: TV2 / STV2
  • A megjelenés gyakorisága: heti 1

INTERAKTIVITÁS:
Az adások teljes hosszában való megjelenítése online felületen. Műsorrészletek és plusz információk megjelenítése web2-es felületeken. Keresztpromók más TV2 – s műsorokban, cikkek megjelenése online és nyomtatott sajtóban.

[ninja_form id=”1″]

Recommended Posts