Koncepció:

A koronavírus járvány okozta gazdasági helyzetből adódóan a hazai kis- és középvállalkozások (kkv) népszerűsítése, bemutatása személyes történeteken, már működő magyar cégeken keresztül. A műsor apropója az InStyle magazin gyűjtése, amely vegyélhazait néven pár hét alatt több ezer itthon vagy akár külföldön működő kis- és középvállalkozást gyűjtött össze és mutatott be.

A cégek nem szűkíthetőek le egy-egy szakterületre, a mezőgazdaságtól kezdve az élelmiszer- vagy divatiparon át, a vendéglátás, kézműves és kozmetikai termékek gyártásán át, a piac szinte minden szegmense helyet kap, termékek és szolgáltatások egyaránt. Ezekről az átlag ember keveset tud, ám a hazai minőség és ipari sokszínűség bemutatása mostanra, ebben a különleges helyzetben igen fontos szerepet kap.

A műsor célja ezek felvillantásával a hazai gazdaság újraélénkítése, a hazai kkv szektor népszerűsítése, bemutatása a teljesség igénye nélkül. 

Adások felépítése:
Túllépve a klasszikus riport formátumon a szerkesztésben a következő koncepciót követnénk 

– Az adások időtartama 24 perc

Adásonként kettő legfeljebb három vállalkozás bemutatása vagy szakmánként csoportosítva vagy egymástól teljesen különböző vállalkozások kiválasztása. A mennyiség nem kötött, például egy nagyobb vagy komplexebb vállalkozás esetében akár a teljes adást is kitölthetné egy-egy történet

  • A műsorok egyfajta “reality” műfajt követnének, de csupán szerkezetileg – ezt azért tartom fontosnak, mert nézegetve kkv-k bemutatkozásait, mindegyik mögött egy-egy személyes és érdekes történet van. Például, mi visz rá egy ügyvédet vagy egy brókert, hogy vidékre költözzön, vegyen egy tehenet meg egy kecskét és családilag sajtkészítő üzemet nyisson (ilyen is van, nem is egy). 
  • Az adás alatt a személyes interjúk és az akció formátum váltakozna. 
  • A személyes interjúk, amik az akció részeket megtörnék, a vállalkozás indulásának történetét, a személyes környezetet és érintettséget, motivációt mutatná be, a vállalkozás környezetét, alapító tagjait
  • Az akció részek mindenképpen magát a vállalkozást, a terméket ismertetnék helyszínen, ezeket a műsorvezető természetesen minden esetben ki is próbálna.  Bemutatnánk magát az előállítás folyamatát, a környezetet, illetve azt, honnan-hová tud fejlődni egy-egy ilyen kisvállalkozás, mi kell az induláshoz
  • Az interjúk kitérnének a jelenlegi gazdasági helyzetre, mi a koncepció az újrainduláshoz – olyan kérdések felvetése, mint: Mennyire népszerű a magyarok körében a hazai termék? Hogyan alakította ezt át a járványhelyzet? Milyen eszközökkel tudna életben maradni egy-egy ilyen vállalkozás? Lehet e anyagilag hosszútávon építkezni az ezekből származó bevételekre? Mennyire telített a piac a magyar termékek szempontjából és ez hogyan változik?
  • Egy gazdasági szakértő egyfajta keretbe foglalva az adást beszélhetne arról, a teljes gazdaságra hogyan hat a hazai kkv szektor előtérbe helyezése, rövid-, közép- és hosszútávon milyen előnyei/hátrányai lesznek ennek, mennyire lehet “mellőzni” adott ország gazdasági életéből az import árut.

Képi világ: 

A mediafactory által korábban gyártott hasonló tematikájú országjáró magazinműsorokban látott színes képi világ mellett amennyiben a szponzorációs keretek lehetővé teszik, fel lehetne dobni egy kis drónozással, mivel a hazai előnyöket hangsúlyozzuk a műsorral, látszódjanak a termékekhez vagy szolgáltatásokhoz köthető régiók szépségei is. 

Főcím:

Címnek szerintem helytálló a vegyél hazait vagy válaszd a hazait. 

Jópofa lenne esetleg egy vagy több hazai zenésszel iratni főcím dalt hozzá, vagy akár csak  egy négysoros refrént, hiszen ők is hasonló cipőben járnak mint a kkv szektor.

Tervezett indulás: 2020. Június (összhangban a gazdasági élet fokozatos beindításával)

[ninja_form id=”1″]

Recommended Posts